The public policy of Countryside Education and the design of the rural school:
Abstract
Countryside Education is carried out in the articulation and struggle of the rural working people for the guarantee of their right to education. In this context, the present research has a qualitative nature and treats the trajectory of the Colégio Estadual do Campo Chico Mendes, located in the Assentamento Celso Furtado, Quedas do Iguaçu, in the Paraná State mid-west. It analyzes the legal framework of Countryside Education and its deployment as a public policy. It emphasizes that the rural school is forged as a result and as the sustaining component of the struggle for a Countryside Education. It shows the trajectory of the Colégio Estadual do Campo Chico Mendes as an expression and affirmation of the rural school’s identity, constituted from the activities of the social movements and in the mobilization and struggle for public policies. It understands the rural school in relation with its insertion reality and with the subjects that produce it.
Copyright (c) 2020 Alex Verdério, Fabiana Gonçalves de Souza Claudio

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.

*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.