Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Page Header Logo
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Avaliadores Ad Hoc
    • Declaração de Privacidade
    • Contact
  • Current
  • Archives
  • Indexadores
    • Indexadores
    • Métrica
  • Announcements
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol 20 No 56 (2025): Cadernos de Pesquisa: Pensamento Educacional

DOI: https://doi.org/10.35168/2175-2613.UTP.pens_ed.2025.Vol20.N56
Published: 2025-11-25
  • Editorial
    Anita Helena Schlesener, Maria de Fátima Rodrigues Pereira, Sueli Pereira Donato
    4-7
    • pdf (Português (Brasil))
  • Infancia campesina. La familia y la comunidad en la formación de identidad de los niños y niñas
    María Isabel González-Terreros, Zuleima Andrea Medina Ecue, María Alejandra Serrano García
    8-26
    • pdf (Português (Brasil))
  • A pedagogia da infância e o ensino na educação infantil
    Luciana Pimentel Rhodes Gonçalves Soares, Ana Carolina Galvão Marsiglia
    27-40
    • pdf (Português (Brasil))
  • Neoliberalism in education: trends in the Brazilian National Common Curriculum Base (BNCC)
    Hellen Cristina Xavier da Silva Mattos, Maria Cristina da Silveira Galan Fernandes
    41-61
    • pdf (Português (Brasil))
  • Plataformização da Educação Pública Paranaense nas gestões de Ratinho Jr.: entre o controle digital e a privatização escolar
    Donizete Aparecido Fernandes
    62-85
    • pdf (Português (Brasil))
  • Stress, anxiety and depression levels in high school students from amapa
    Marta Cecília da Silva Rocha
    86-106
    • pdf (Português (Brasil))
  • THE STATUS OF THE VISUAL IMAGE IN ARCHAEOLOGICAL DISCOURSE ANALYSIS
    Alberto José Ferreira de Lima, Edna Gusmão de Góes Brennand
    107-122
    • pdf (Português (Brasil))
  • Professional and technological education under legal bias during the civil-military dictatorship in Brazil (1964–1985)
    Wilson Lemos Junior
    123-141
    • pdf (Português (Brasil))
  • Diretrizes para a participação dos estudantes público-alvo da educação especial: análise das políticas dos institutos federais
    Denise Macedo Ziliotto, Suzana Trevisan
    142-155
    • pdf (Português (Brasil))
  • Gestão e inclusão escolar em tempos de eficiência: o custo do silêncio participativo
    Silvana Elisa de Morais Schubert
    156-175
    • pdf (Português (Brasil))
  • A influência das emoções no processo de memorização e aprendizado da criança e adolescente: o uso excessivo de telas e suas consequências
    Antônio Leonardo Amorim, Paulo Junior Moraes Amorim
    176-187
    • pdf (Português (Brasil))
Open Journal Systems
Language
  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)
Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
About this Publishing System