As potencialidades e fragilidades de um projeto na vertente da educação ambiental patrimonial
Abstract
ABSTRACT
In describing the development of a multi-/interdisciplinary project in the field of Environmental Education and Heritage Preservation, this article presents the results of a research, highlighting the potentialities and weaknesses in the process of elaboration and development of the project entitled "Railroad Paths, Nature and Culture". The proposal was idealized by 10 teachers of the New High School (NEM), of the curricular components of Art, Geography, History and English of a state public school in Curitiba (Paraná). Thus, the methodology adopted by the study in question was based on the teachers' perspective, based on participant research, questionnaire application and Content Analysis. The results indicate that teachers emphasized more the potentialities related to the project than the weak aspects, which indicates that the experience has the potential for replication and possible continuity of similar initiatives. This result reinforces that the effective and continuous practice of Environmental Education in the school context, through collective pedagogical projects, could be an alternative that adds to others to assist the process of inserting or enhancing Environmental Educati,on in schools.
Keywords: Heritage Environmental Education, Pedagogical Project, Potentialities and Weaknesses.
Copyright (c) 2023 Gabriela Loureiro Martins Ricetto, Marília Andrade Torales Campos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.

*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.