Infancy and Metaphysical Subjectivity: some reflections from Nietzsche's reading
Abstract
The reading of infancy as a category of modern thought is already somewhat consensual. The relationship between childhood and subjectivity has already been pointed out by countless thinkers within this metaphysical horizon. But what happens when these concepts are analyzed in light of Nietzsche's perspective? This study intends to reflect on some elements of the Nietzschean critique of metaphysical subjectivity from the text On Truth and Lies in the Extra-Moral Sense followed by some notes from the work Beyond Good and Evil. After this first demarcation, we tried to establish some relationships with the childhood theme. The approach carried out here is of a hermeneutic nature. And the results indicate that this reading new possibilities to discuss the categories subjectivity and childhood and can renew post metaphysical horizons where childhood can be recognized on other bases.
Copyright (c) 2022 Vilmar Alves Pereira

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.

*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.