Teaching education model for integration technology: a Singapore study
Abstract
The present study is the result of a research carried out in Singapore. The research conducted was a two part investigation: first an analysis of the use of technology within the classroom, second the procedures implemented by the future teachers, who were in training at the National Institute of Education (NIE). During 9 months, the author observed the formation of 12 students, from the Education graduate course, and how they used the acquired knowledge in their classrooms in schools, during the period of their internship. Observations, analysis of lesson plans, application of questionnaires and interviews were made to verify if what was planned, referring to the integration of technologies, was carried out in the classroom. For this purpose, the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology - UTAUT (VENKATESH ET AL., 2003) allied to the TPACK Model (KOEHLER, MISHRA, 2008) was used as a theoretical reference, necessary for teachers’ training for integration of technologies. The Model that emerges as a result of the research unites these theories and seeks to be a path for the development of courses, whether pre service or in service, so teachers can optimize the use of ICT in the classroom, in order to assist in students learning.
Keywords: UTAUT. TPACK. Teachers training. Technology. ICT
Copyright (c) 2023 Nara Maria Bernardes Pasinato

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.

*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.